Eva van Leer est une artiste contemporaine qui recherche les interactions des métiers anciens. Ses installations de céramique et ses conceptions expérimentales confrontent la perception humaine avec sa propre fragilité. Née dans un environnement où elle intervient quotidiennement, elle développe une approche interdisciplinaire dans son travail. Pendant ses études d’arts à Maastricht elle poursuit en même temps des études de la danse classique et du dessin. Pendant deux ans, elle conçoit des programmes éducatifs au Modern Museum, Casino Luxemburg. ‘New Skin’ est présentée à la galerie TURM LX en 2002. En 2005, elle découvre sa passion pour l’argile et étudie les arts du feu à l’Espace Grandjean à Vallauris et chez David Roberts. Eva travaille également en tant que créatrice de costumes, où elle explore son amour pour le théâtre, la musique et les tissus sous toutes leurs facettes. 



Eva van Leer is a contemporary artist researching interaction through ancient crafts. Her ceramics installations and experiential designs confront human perception with their own fragility. Born in an environment where music and art where a daily input, she developed a cross disciplinary approach in her work. Ballet, acting, drawing, came together in her study of the arts at the ABK-Maastricht. For two years she designed educational programs at the Modern Museum, Casino Luxemburg. Her mixed media piece ‘New Skin’ was presented at the TURM LX gallery space in 2002. Since 2005 she discovered the love for clay. She studied the ceramics program ‘Arts Du Feu’ at the Grandjean centre in Vallauris and did many workshops with well known artists like David Roberts. Eva also works in the theatre world as costume designer where she explores her love for Drama, Music and fabrics in all its facets.

 

« Honest feelings produce honest work. My organic hands build shapes and irregular borders are a translation of what I feel when I am closest to nature. It’s fascinating how shapeless material can be transformed by using the 4 natural elements our planet has to offer: Earth, Water, Wind and Fire. Therefore I use RAKU, originally a Japanese way of firing in my search of contrasts. A pure andbasic process. I try to find the fine balance between the possibilities of the craft and the simple esthetics of a piece. Honoring imperfection is honoring nature. The process of RAKU brings me a high sense of happiness. It doesn’t mean ‘luck by coincidence’ for no reason. » 

(Eva van Leer)

www.evavanleer.com

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